Sunday, April 22, 2012

LGBT di Malaysia

LGBT = Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender

Kita terpanggil untuk menulis mengenai topik yang paling hangat di perkatakan
oleh seluruh rakyat Malaysia ketika ini.

Apa yang ingin kita katakan selepas ini hanyalah pendapat peribadi kita semata-mata.

Bila kali pertama korang dengar perkataan LGBT nie?
Kalau tanya kita,kali pertama kita dengar word gay,lesbian nie ketika kita berusia
seawal 12 tahun.Ini pun sebab kawan tuisyen kita sendiri merupakan seorang pengkid yang bercinta dengan seorang lesbian.First time dengar percintaan diaorang ini.Kita agak pelik dan pening.Macam mana lah perempuan boleh fall in love dengan seorang perempuan.

Lepas tu,time kita form 2.Ada seorang kawan dekat kawasan rumah kita yang bercinta dengan pengkid terfemes di KL. Diaorang nie kalau gadoh,pening kepala kita tengok sebab pengkid ni akan berada di depan rumah dia sampai lah kekasih hati nya maafkan dia.

Ingat ke dunia LGBT dah tamat.Time study lepas SPM pun de jgk sepasang kekasih perempuan yang bercinta sakan sampai di luar batasan manusia normal.

Time kita kerja part time untuk cuti semester pun kita berjumpa dengan golongan ini berkasih sayang depan mata kita.1 benda yang kita respect dengan pengkid ini ialah dia begitu sabar melayan kekasih hatinya yang terlampau kuat merajuk. Lepas tu, pengkid ini seorang sangat romantik.

Sampai hari ini,kita masih berkawan dengan seorang perempuan yang menulis status secara terang-terangan yang dia hanya suka kan perempuan.

Kesimpulannya,golongan LGBT dah lama ada dalam masyarakat kita.Susah sebenarnya nak buang perasaan sukakan pasangan sejenis apabila kita dah mula terjebak dengannya. Dia dah macam ketagih walaupun 1 day ada lelaki gagah yang sukakan dia pun.Susah untuk perempuan sebegini menerima cinta lelaki itu.Ini kerana puak/kroni/kawan yang mempunyai nafsu songsang ini menyokong mereka.

Pada masa kini, ada sebelah pihak yang menyokong golongan LGBT berkembang di Malaysia.Ada pihak lain yang mahu mengharamkan terus golongan ini dari terus hidup.

Begini lah,dua-dua pihak pun betul tetapi kedua-duanya perlu bekerjasama berbincang untuk mengurangkan golongan LGBT di Malaysia.Jangan pinggirkan golongan ini kerana
mereka juga pemangkin ekonomi negara.Ada antara mereka yang berjawatan tinggi di dalam syarikat korporat dan kerajaan.

Kalau kita sekat-sekat golongan ini dari terus hidup di Malaysia.Mereka don't care.
Mereka sanggup bertukar status warganegara dengan berhijrah ke negara yang boleh
menerima status mereka. Ini bukan sahaja merugikan negara tetapi meruntuhkan
institusi kekeluargaan negara kita.Si mak menangis kerana tidak dapat melihat wajah anak kesayangan mereka lagi.Si bapa tak mahu bercakap dengan saudara mara kerana malu.

Kita menyeru kedua-dua pihak ini supaya tidak membuat keputusan mengikut perasaan dan hanya mengejar glamour sahaja. Bantu lah mereka yang mengalami krisis identiti
ini kembali hidup seperti biasa.Malaysia punya ramai kaunselor yang baik untuk menangani masalah ini.

Jangan menghina mereka kerana kita tidak tahu kalau satu hari keturunan kita lahir dari golongan LGBT.Minta jauhkan.Peace No War,kawan-kawan.

Nota jari: Pakwe untuk perempuan di panggil Partner.

8 comments:

abbeysama said...

hehe..nice topic i salu jmpa org camni..plus ab sekolah perempuan dlu..ramai gila lesbo..siap ada yg gaduh dgn ab sb pakwe dia cmpare ab dgn gf dia sapa lagi cantik..xpasal2 ab kena..padahal kami sume kawan2..xde perasaan pon..cuma..sb mmg xstuju..sb kdg2..itu bkn naluri asal..itu hasutan syaitan..demi allah..melawan hasutan syaitan adalah jihad paling besar setiap individu..xperlu jihad perang kt medan perang..jihad melawan nafsu adalah yg paling ditntut..sb kdg2 kita keliru kenapa kt suka tgk perempuan? itu bkn sb kita bernafsu..itu adalah mungkin kita suka ciptaan tuhan..tp bila syaitan hasut..jadi lain pula..sb kita lalai melawan hati..nauzubillah..

K.I.T.A said...

ab: thanks utk comment yang sangat bagus ni.

Sembrol said...

LGBT tak boleh dibiarkan begitu sahaja. Kalau kita biarkan samalah seperti kita bersubahat. Namun kita tak boleh mengutuk/menghina mereka, kerana mungkin banyak perkara yang mereka tak tahu. LGBT perlu ditangani dengan bijak, mungkin kita perlu berkawan rapat dengan mereka dan menarik mereka sedikit demi sedikit ke arah keagamaan kerana orang yang kuat agama dan patuh perintah Allah S.W.T tahu perbuatan ini salah dan tak akan melibatkan diri. Nak memulihkan orang yang LGBT ni memang mengambil masa yang lama sebab orang LGBT ni takkan berubah menjadi str8 dengan sekelip mata melainkan Allah S.W.T menurunkan mereka hidayah atau ujian yang membuatkan mereka sedar. Wallahua'lam

Unknown said...

sokong je hak lgbt tu..smua pun sma manusia..equality mesti..ini bkn soal agama,ini sebb dorg jd dri mereka sendiri..slh ke nk jd dri sendiri?x kan?kesian sy tgk ade yg lgbt kt malaysia ni meninggal dunia gara2 hinaan masyarakat yg x memahami situasi lgbt. ade plak yg kene buli..cuba suatu hr ada ank2 kta yg lgbt jg..kta xkn biarkn dowg ni kena hina kan?kesian sgt..fkr2lh kta sma2 manusia..HUMAN'S RIGHT AND RIGHT FOR EQUALITY..

rough_U_deen said...

Sejarah telah membuktikan bagaimana akhirnya golongan LGBT pada zaman nabi Lut a.s. Sekiranya kita umat islam & beriman dengan ajaran islam, secara dasarnya kita akan menolak LGBT, tiada kompromi melainkan kita enggan tunduk dengan undang-undang pencipta kita (ALlah). Bagaimana kita nak hadapi fenomena LGBT ini, berdasarkan asas syara', kita bincangkan secara mendalam, this part is open for discussion... WALlahu'alam (fyi, sy juga membesar dlam sekolah menengah berasrama sejenis)

Anonymous said...

Allah yang cipta manusia. Kenapa plak LGBT haram? Lagi satu, kita semua dah ade ilmu and banyak pengetahuan pasal dunia ini, kenapa masih tak faham pasal concept LGBT? Kenapa orang menjadi lesbian atau pengkid? Suka2x ke? Saje sje sbb syok? Kenapa laki suka pompuan? sebab hormone. Bolehkah suruh lelaki heteroseksual cinta kat lelaki lain? Kenapa x boleh? sbb hormone...nafsu datang dari hormone. Xboleh ubah benda ni smua. Klu nak ubah, try fikir klu u sorang homoseksual. Wear the same shoes and think abt it. Jangan x guna akal yg tuhan beri.

Anonymous said...

Nafsu dari hormone?? NAFSU DARI HORMON??????? ARE YOU SURE???? 100% SURE???

Anonymous said...

Nafsu dari hormone?? NAFSU DARI HORMON??????? ARE YOU SURE???? 100% SURE???