Friday, December 5, 2008

Pembuli Wanita

Kite cukup bengang dan benci
dengan pembuli wanita.

Bagi kita wanita bukan untuk di buli@
di pijak seperti sampah berbau busuk.

Apa itu Pembuli?
Buli bukan bererti tumbuk,terajang
secara fizikal.Tapi,buli itu scope
dia sgt besar.Contoh:kalo korang gi kedai.
Pastu tinggal satu je kicap cap kipas
udang yang tinggal.Korang nampak nie de
Makcik tu baru nak bik,korang bik jugak.
Alasannya korang akan mati kalo tak makan
kicap satu hari.

Tapi,kite bukan nak cite pasal kicap.
Atau pun nak cite pasal lelaki yang
terajang,pukul,tampar perempuan
sampai lembam.Tu semua tak la
kejam sangat.Sebab kalo de lembam ker.
Bole buat police report.Pastu masuk
paper muka depan.

Yang kite nak cite.Buli secara halus.
Maksudnyer,pembuli itu melakukan
sesuatu ke atas mangsa tanpa meninggalkan
kesan pada anggota badan mangsa.

Yang Paling ketara,Bila "Pembuli a.k.a lelaki":

1.Tak bagi nafkah pada isteri.Kalau istei de depan
mata pun.semua bende isteri nak kene bayar sendiri.
Duit suami simpan je dalam bank sampai jadi abu.ataupun
berjoli katak bersama betina-betina lain.

2.Si pakwe nie cakap phone dengan aweknya.Dalam
masa yang sama,bermsg dengan scandal-scandalnya.

3.Pembuli ini tak nak melafazkan cerai ke atas
isterinya dengan alasan demi anak-anak padahal
si pembuli ini da lama lupa tanggungjawab dia
sebagai suami.

4.Pakwenya meninggalkan aweknya tanpa sebarang
sebab.Hilang begitu sahaja.Last-last dengar dia dah
kahwin dengan orang lain.

5.Pembuli yang sentiasa membuat wanita yang
kononnya dikate sayang menangis kerana sikapnya.

Semua perkara yang dinyatakan di atas adalah melalui
pengalaman sendiri+kawan-kawan.Kita hanya mampu berdoa
agar kita tidak berjumpa lelaki yang pembuli.Kita lebih
rela duduk seorang diri dari berjumpa lelaki begitu.

2 comments:

rakanfarhan said...

Tak semua laki itu pembuli..... Huhu.....

K.I.T.A said...

betul tu
tak semua
seciput sahaja
sebab
yang sikit nie
buat ramai
yang fikir mcm nie